Doelgroep.

Primaire doelgroep.
Onze primaire doelgroep zijn ouders. Ouders zijn natuurlijk de gene die het vorkje kopen. Wij willen ze op allerlei manieren maar zo min mogelijk kosten maken. Wij zijn een startende onderneming dus nog niet zo vermogend dat wij gelijk op de tv kunnen.

Wij gaan gebruik maken van social media zoals: Facebook, Hyves en Twitter. Wij leven in een tijd dat iedereen gebruik maakt van social media. Het is tegenwoordig raar als je geen Facebook heb bijvoorbeeld. Het is een mooie en goedkope manier om onze primaire doelgroep te benaderen via social media.

Ook willen wij posters gaan ophangen in kinderopvangcentra's. Dat zijn natuurlijk de plekken waar onze doelgroep komt. Dit is relatief ook een goedkope maar een goede manier om naamsbekendheid te maken.

Secundaire doelgroep.
Onze secundaire doelgroep zijn opa's en oma's. Bijna elk kind heeft een opa en/of oma. Ik ken het zelf nog van vroeger dat ik het super leuk vond om bij mijn opa en oma te gaan slapen omdat je dan aller kreeg en goed werd verwend. Grootouders zijn heel belangerijk voor kinderen en zij vinden het ook leuk om hun kleinkinderen te verwennen.

Wij hebben voor de krant gekozen om onze secundaire doelgroep te benaderen. Wij leven wel in een tijd waar iedereen gebruik maakt van social media maar onze opa's en oma's zijn wel een generatie die nog graag de krant lezen. Zo willen wij gewoon advertentie's in de krant zetten met een vrolijke en duidelijk verhaal over Happyfork.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten